søndag den 30. august 2009

Nu ser jeg endelig lysere på tilværelsen

Siden mit sidste indlæg her på denne blog har jeg været på en date med en ganske sød fyr, en som, da aftenen var ved at gå på hæld, syntes at vi bare skulle forføre hinanden med det samme. Ikke at jeg ikke var fristet, han var jo ganske sød, og en som jeg sikkert vil mødes med igen, også selvom han ikke nødvendigvis er kærestemateriale. Vi havde en dejlig aften og vi talte om alt muligt mellem himmel og jord, også ting som man måske ikke skal komme ind på på allerførste date. Meeeen der er en anden mand som spøger i mine tanker, en som jeg har været kæreste med før og som jeg ikke kunne få. Nu er han dukket op i mit liv igen og nu fornemmer jeg at mine chancer har forbedret sig. Vores forhold gik i stykker for 5 år siden og han har savnet mig lige siden. Jeg ved endnu ikke om han nu er i stand til at kommitte sig til mig sådan som jeg dengang ønskede det - det kunne han ikke tidligere og det var derfor forholdet stoppede. Og jeg ved ikke med sikkerhed om jeg kan finde de følelser frem igen som jeg havde dengang, men sommerfuglene i min mave fortæller mig at jeg måske allerede sidder i saksen. Jeg går forsigtigt frem og jeg dater stadig andre og lader ham vide hvad jeg foretager mig. Indtil videre ser det lovende ud, men jeg tør ikke håbe på for meget. Jeg ved ikke om man kan kalde det "kvindelist" det jeg har gang i, men jeg ved at han bliver jaloux, jeg ved også at han selv er klar over at han ikke kan tillade sig at være jaloux, så længe han ikke kommitter sig - men det er velsagtens en følelse man ikke kan styre - det kender jeg jo udmærket fra mig selv.

Siden sidst her jeg har også været til arrangementer i mit kvindenetværk. Jeg har været til en kanon præsentation af hudplejeprodukter, jeg har været på luksustøj outlet - bl.a. Gucci og Christian Louboutin sko - Carrie Bradshaw eat your heart out! Jeg havde selvfølgelig ikke råd til at købe noget, men det var skønt at gå rundt og prøve og lade som om. Jeg har drukket rødvin og snakket kvinde-stuff i timevis, jeg har været til grill-arrangement i min kreative pigeklub hvor vi griner og pjatter og spiser til vi er ved at falde ned af stolene. Vi snakker om kurser som "kvinde kend din bil" og vi snakker om film, om bøger, om de næste kreative projekter og planlagte ferier til fremmede steder. Jeg har opdateret min IPod som jeg næsten havde glemt at bruge og har fundet enormt meget glæde i den fede musik som jeg elsker. Jeg har fundet smilet frem og jeg tjekker ikke min datingportal for ny post så ofte som jeg gjorde i begyndelsen. Jeg er begyndt at hvile meget mere i mig selv igen og det er en fantastisk lettelse.

Til alle jer kvinder derude som måske lige nu står med et nyligt brudt parforhold i bagagen: Jeg ved godt at det kan føles som om livet er slut - jeg har selv stået med de følelser for mindre end 6 måneder siden, og selvom du sikkert ikke er parat til at høre det, skal du vide at lykken vender tilbage. Du skal give dig selv tid til at sørge over det tabte, tid til vreden som er uundgåelig og det tager et stykke tid. Du vil opleve at du hurtigt bliver træt og ikke kan overkomme så meget som før, men det bliver bedre og bedre og lige pludselig smiler du igen. Selvom det er svært, er mit råd til dig at du skal bruge dit netværk og at du skal tvinge dig selv ud af huset. Snus til blomsterne, lyt til din yndlingsmusik og forkæl dig selv - det hjælper alt sammen. Tro mig - I've been there.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar