søndag den 16. august 2009

I Nyhavn med et veninde-"prospect" fra internet-dating

I mit sidste indlæg var jeg på vej i Nyhavn hvor jeg skulle mødes med Lisbeth som havde kontaktet mig via den datingportal hvor vi begge har vores profil. Lisbeth savnede veninder at gå i byen med fordi alle hendes veninder er gift og har børn og ikke er til at lokke i byen. I hvert fald ikke særlig ofte.

Lisbeth og jeg mødtes som aftalt ved ankeret i Nyhavn. Jeg vidste at Lisbeth muligvis havde inviteret andre og jeg var spændt på hvem jeg skulle møde. Hvem var Lisbeth og ville vi klikke med hinanden osv.? Det viste sig hurtigt at hun var sød og nem at snakke med. Lisbeth fortalte at hun havde sat et par andre stævne men de var forsinkede så vi gik ned igennem Nyhavn og fandt et bord. Netop som vi skulle til at bestille noget at drikke dukkede de to andre op og stor var min overraskelse da jeg så jeg kendte en af pigerne i forvejen. Ganske vist overfladisk som kunde i hendes butik på hovedgaden i det område hvor jeg bor, men vi har ofte sludret og grinet sammen når jeg har været i hendes butik. Det var vældig opmuntrende og underholdende. Den fjerde pige kendte jeg ikke, men hun viste sig hurtigt at være farverig, underholdende og som de andre ganske nem at sludre med.

Vi fik noget at drikke og så begyndte vi at snakke - hold da helt op hvor vi snakkede. De tre andre kendte jo en del mere til hinanden end jeg kendte til dem og de til mig, men det lagde absolut ikke en dæmper på tingene. Der kom godt nok nogle ting på bordet og specielt handlede det jo om mænd og deres mangler og fortræffeligheder - nok desværre mest deres mangler. Jeg sad ind i mellem og iagttog sceneriet og funderede lidt over hvad det egentlig er som sker når kvinder "bonder" på den måde som vi gjorde det i fredags i Nyhavn. Jeg er lidt ked af at sige at jeg ikke tror at mænd har den samme slags fællesskab som vi kvinder nogle gange meget hurtigt får etableret. Og jeg tror at de kunne lære så ufattelig meget af hinanden hvis det bare ville lukke lidt op for sluserne sådan som vi kvinder gør. Jeg kender ganske få mænd som er parate til det og de har svært ved at finde artsfæller.

Den ene fjerdedel af forsamlingen skulle af sted og resten af os fortsatte til et cocktailsted hvor vi vist fik så hatten passede. To af os skulle frygtelig tidligt op næste dag så vi endte med at fange det sidste S-tog og vende snuden hjem omkring midnat. Lisbeth og jeg var enige om at det bestemt havde været en succes og at vi skal ses igen, også med de to andre.

Jeg fik på et tidspunkt den idé at vi hver især kunne invitere nogle af de mænd med, måske nogle vi har været på date med. For selvom kemien ikke lige er der for mig og en given mand, betyder det jo ikke at han ikke er sød og rar og måske lige noget for en af de andre piger og vise versa. Jeg forestiller mig at det kan lette noget af presset hvis vi er en lille blandet flok som mødes. Under alle omstændigheder skal vi nok få det sjovt, måske en dans eller to og et par cocktails.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar