lørdag den 8. august 2009

Hvor går man hen når man går i byen for at møde singler?

Når man er lige ved at være 47 år, vil de fleste nok mene at man er ovre sin første ungdom. Ligesom de fleste, som bliver single i den alder og måske endda noget yngre, føler sig mærkeligt til mode ved at skulle være udfarende og "jagende" på det store åbne marked igen.

Det er med mig som det sikkert er med mange, at jeg synes at jeg holder mig godt, jeg er slank og veltrænet og følger trends og tendenser som rigtig mange i min alder gør i dag. Vi er jo ikke, som da vores forældre var i den alder, fuldkommen "over the hill". Jeg tænker af og til på den forfærdelige sang som Bjarne Liller sang, den hed vist nok "Billet mrk" der blev i hvert fald sunget "ensom dame fyrre år" Gisp! Det er snart syv år siden jeg var fyrre og den "dame" han synger om lyder som om hun kunne være firs! Er der ikke noget om at man siger at fyrrene er de nye tredivere? Hmmm - jeg ved det ikke, jeg ved bare at jeg føler mig mest som om jeg i virkeligheden var i begyndelsen af trediverne. Hell - jeg er i bedre form end jeg var dengang.

Nå men for at vende tilbage til overskriften, så skulle jeg jo finde ud af hvor man går i byen for først og fremmest at møde nye mennesker, forhåbentlig med et par singler imellem, for det andet for at hygge sig, danse og få sig nogle skønne cocktails og sidst men ikke mindst, ikke blive fuldstændig deprimeret over at de fleste tilstedeværende er under tredive, måske endda under femogtyve

Jeg har spurgt mig omkring, men min omgangskreds består af gifte par med børn og de har ikke været i byen i årevis, i hvert fald ikke på dansesteder som dem jeg efterlyser. Den eneste singlemand jeg kender, går på værtshuse på under 40 m2 hvilket betyder at han må ryge. Og dog var der en gift familiefar som forleden fortalte mig at han med sin kone ind i mellem tager på Klub Nord som ligger på Vesterbrogade overfor Tivoli (vist nok det gamle Baronen og Baronessen). Se mere her: http://www.aok.dk/natteliv/nord-natklub

En anden fortalte mig om Copenhagen JazzHouse som hver fredag og lørdag efter koncerterne præsenterer et lækkert dj-lineup med en række højprofilerede navne og klubarrangementer fra både københavnske og international grund. Fredage bliver natklubbens eksperimenterende lillebror, hvor stilen bliver mere elektronisk og kantet. Lørdage bliver det velkendte og mere voksne dansegulv.

Jeg har endnu ikke selv været der hverken på Klub Nord eller på Copenhagen JazzHouse endnu men lur mig om ikke vejen går der forbi inden for et par uger, og til den tid vil jeg naturligvis komme med min uforbeholdne mening om stederne. Jeg har høje forhåbninger på baggrund af min bekendtes udtalelser om stedet og fordi jeg endnu ikke har fundet andre.

Måske sidder der nogen derud som allerede enten kan anbefale stederne, eller måske det modsatte. Hvis du har en mening om begge eller et af disse to steder er du velkommen til at kommentere mit indlæg. Ligesom du er mere end velkommen til at fortælle om andre steder som dem jeg efterlyser.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar