fredag den 2. oktober 2009

Forberedelser til besøg af min eks og han nye kæreste

Min ekskæreste skulle komme forbi med et spejl og nogle forskellige andre ting som ikke bare lige kunne vikles ud af hans bohave da jeg flyttede sidste år. Til at starte med havde han ikke tid til at finde en erstatning for mit spejl, så det kunne ikke blive lige med det samme, men da jeg fortalte ham noget som han ikke vidste om spejlet da det hang i hans hjem i de 4 år jeg boede der, nemlig at det var givet til mig i julegave af min tidligere kæreste, så kan I tro at der pludselig skete noget. Nå men, han mailede så forleden og spurgte om han kunne komme med tingene, og jeg svarede ”naturligvis kan du det, vil du have en kop te når du nu er her?” og så svarede han at det ville han lige finde ud af, for den nye kæreste og hans datter ville være med. Jeg skrev tilbage til ham at de naturligvis alle sammen var mere end velkomne og at jeg gerne serverede te osv.

I dagene op til fik jeg fortalt til et par veninder at jeg muligvis skulle møde den nye ”frille” – ja undskyld men det var faktisk det ord jeg brugte og det var ikke særlig sødt af mig, men hva’ man er vel menneskelig. En af mine veninder sagde nøjagtigt hvad jeg selv tænkte ”skal du så ikke placere nogle herreeffekter sådan strategisk rundt omkring?” for som hun også sagde ”han skal jo ikke tro at du stadig render rundt og sukker efter ham vel!” Øhhh, tjaeee altså….. jeg ville jo sådan set gerne give ham indtryk af at jeg også har et liv – hvilket jeg faktisk har, men jeg har samtidig indtryk af at han tror at jeg ikke kan slippe ham og mine håb for at det en dag alligevel skal være ham og mig. Her vil jeg lige understrege ”been there, done that, got the t-shirt” eller jeg skulle måske snarere sig ”got the bruises” altså i overført betydning og ikke noget med vold eller noget, men min sjæl har i den grad fået nogle ar, af især det sidst års samliv med ham. Derfor er det uhyggeligt vigtigt for mig at han er klar over at han er HISTORY i hvert fald i romantisk henseende. Venskabet vil jeg, som jeg tidligere har skrevet på denne blog, meget gerne opretholde.

Da han dukkede op, viste det sig at de desværre ikke havde tid til te, men han og datteren – den dejlige tøs som jeg holder så meget af, kom ind med mine ting. Tøsen og jeg fik os en krammer, det var dejligt at se hende igen. Det var såmænd også ok at se ham igen og jeg var lidt skuffet over at de ikke havde tid til te og at jeg tilsyneladende ikke skulle præsenteres for ”frillen” denne gang, da jeg pludselig opdagede at hun stod udenfor min havedør. Resolut gik jeg hen og smækkede døren helt op og med et stort smil og min mest imødekommende facon rakte jeg hånden frem og præsenterede mig. Hun virkede lidt skræmt, hvilket jeg ikke helt forstår, det er jo hende som er på den høje hest, hende som har manden (manden som sikkert har fortalt hende at jeg stadig angler efter ham). Det var så ikke lige det indtryk hun fik i går. Det hun så i går var en kvinde fuld af selvtillid og ro i sjælen og som ønskede dem en rigtig god tur på den rejse de skal af sted på snart.

Nå, men jeg fik mine ting og min hoveddørsnøgle retur og gud hjælpe mig om han ikke så meget som kom i nærheden af badeværelset, hvor jeg strategisk havde placeret en barbermaskine og en herredeodorant på bordet ved vasken, et par Bjørn Borg tights på radiatoren - en stram lille størrelse medium :o) og en fluorescerende grøn tandbørste sammen med min lyserøde i tandkruset.


Ærgerligt! Øv øv øv, det havde ellers været fedt hvis han havde set effekterne. Han ville med garanti have haft for meget pli til at spørge til dem, men han havde med sikkerhed tænkt sit og det var lige præcis det jeg var ude på. Nå men jeg får nok chancen en anden gang. Der er jo faktisk en mand i mit liv, men han er ikke nået så langt som til at efterlade den slags praktiske småting i min lejlighed. Den dag kommer forhåbentlig inden alt for længe, ham vil jeg nemlig gerne tilbringe mere kvalitetstid sammen med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar