mandag den 23. november 2009

Ting som gik den forkerte vej i bodelingen…

Ihhh altså, så står jeg igen og mangler noget som gik den forkerte vej i bodelingen og noget som jeg bare ikke fik med.

Denne gang er det den ekstra bordplade som jeg, før vi flyttede sammen, brugte når jeg skulle have mange gæster. Pengene er små lige nu, to flytninger inden for 1 år (det første sted var en kikser). Tjae, så er der altså ikke så meget tilbage, til bare lige at smutte ud og købe nyt. Har bedt ham om at levere min bordplade på min nye adresse.

Da vi flyttede sammen, sammenlignede vi de ting vi havde to af. Eksempelvis brødristere - hans var nyere og pænere end min, så min røg til hans lillebror som stod for at skulle flytte hjemmefra. Ergo, jeg skulle ud og købe en ny da jeg flyttede. Selvfølgelig var der også ting som han skulle ud og købe på ny og jeg har da heller ikke ondt af mig selv, jeg er bare nødt til at være lidt sparsommelig.

Så var der krydderiglassene, tilfældigvis havde vi de samme og vi nøjedes ikke med at skille os af med dubletterne. Vi skilte os af med dem alle sammen og var enige om at bruge nogle vældig pæne syltetøjsglas som vi satte fine klare etiketter på. Det ser fint ud, at man kan se krydderiernes farve, og så kan man få en ske ned i glasset til forskel fra små traditionelle krydderiglas. Nå men, dem flyttede jeg altså fra, jeg så ingen grund til at vi skulle dele dem, med det resultat at jeg nu mangler krydderiglas.

Jeg er kommet på, at jeg vil forsøge at samle Maille sennepsglas til mine krydderier (den lille størrelse som indeholder 200 ml.). Det tager bare så forbasket lang tid at tømme et sennepsglas i forhold til et syltetøjsglas.

Så skulle du, kære læser, ligge inde med sådan nogle glas, du ikke lige har fået skilt dig af med endnu, ja så vil jeg vældig gerne aftage dem. Eller har du en idé til hvordan jeg kan speede processen lidt op uden at hælde sennep'en direkte ud i køkkenvasken - ja så lytter jeg gerne til gode råd.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar